Groeimerken stimuleren Bavaria-moederonderneming in uitdagende biermarkt

19 apr , 8:10 Nieuws
image 21 674486d6067ec

Uitdagingen in de Bierindustrie

Het moederbedrijf van Bavaria, Royal Swinkels, heeft zich stand weten te houden in een wereldwijde biermarkt onder druk. De biermagnaten uit Lieshout zien uitdagingen die typerend zijn voor de bredere situatie in de bierindustrie.

Groeimerken Versterken Positie

Hoewel de bierconsumptie in West-Europa daalde, wist het bedrijf meer te verkopen van zijn groeimerken, waaronder het tweede alcoholvrije trappistenbier La Trappe Epos. Dit nieuwe en onderscheidende bier droeg bij aan het stimuleren van de marges.

Concurrentie en Marktsituatie

Ook concurrenten AB InBev en Heineken ondervonden dalingen in hun volumes. Door prijsverhogingen kon de omzet op peil gehouden worden. De prijzen voor bier stegen bij Bavaria en andere brouwers, wat de horeca eveneens raakte.

Uitbreiding en Overnames

Met een omzet van ruim 1,1 miljard euro in 2024, slaagde Royal Swinkels erin stabiel te blijven. De recente overname van belangrijke entiteiten in Georgië past binnen de bredere fusie- en overnamestrategie van het bedrijf.

Internationale Activiteiten

Royal Swinkels is niet alleen actief in Georgië, maar ook in Ethiopië en Cuba. Marktuitdagingen werden overwonnen door groei in verkochte volumes, ondanks hinder van factoren als hyperinflatie en natuurrampen.

De familie Swinkels, al acht generaties actief in de bierindustrie, blijft een belangrijke rol spelen met uitgebreide bedrijfsactiviteiten.